Prohledat tento blog

16. září 2011

Kapesní rozměry

Na tomhle místě jsem naposled byl se skupinou přátel a známých, včetně Alana a Rosecarrie Brooksových.  Z Long Beach, CA, U.S.A. A ti mají také dům na Aljašce. A já jsem jim chtěl ukázat, že tady u nás je také trocha nefalšované dívočiny. Tak jsem je vzal na Červené Blato. Je to krásná naučná stezka oblastí, kde se kdysi těžila rašelina a teď už to tam dlouhou dobu je ponecháno samo sobě...


 Arcovi se tam líbilo na cestičkách

 o něco méně se mu líbila ta dvoukilometrová povalová cesta, ale snášel to statečně

Mně to tam osobně připadá jako naprostá divočina. Místa plná rašeliníku a mechů




uschlé stromy trčící z rašeliniště


jezírko hnědé vody s odrazem oblaků

Díky laskavosti řady lidí jsme byli před rokem v U.S.A. a na tu Aljašku se také podívali. Je to ohromující, obrovské, nelidské rozměry a vzdálenosti, žádná krotká příroda ale medvědi a losi mezi baráky. A já jsem zase tady, na Červeném Blatu, na tom teplém tichém divokém místě, které se dá obejít za hodinu, já jsem byl rád, že naše země je takových milých lidských kapesních rozměrů... A konec konců, že máme psa, který se také docela dobře vejde do bytu, do auta, do Třeboně...