Prohledat tento blog

19. března 2013

Kdysi mne fascinovalo

jak takové Gronsko na mapě je úplně obrovské a celá Evropa je taková nanicovatá...Pak jsem se dozvěděl o problému převodu koule na papírový obdélník, Mercatorově a dalších projekcích a už mi to bylo jasné a jedno.
Teď jsem dostal v průběhu asi dvaceti hodiny tři maily:

"Stihnul jsem zabalit a už jsem v Denveru na letišti".

"O prsa korejské ženy jsem stihnul přestup v Los Angeles"

"Jsem v Tokyu na letišti a už jen krátký let do Nagoya a pak vlakem".

Nevím jak vás, ale mne z toho trochu chytá závrať jako na lochnessce.

Ondráš už o tom psal a tak abych věděl, co a jak tak jsem si otevřel gúglí mapy a koukám, že to je skoro rovně a že tady je Aljaška větší jak skoro celé Státy
až jsem si ale vzpomenul na loxodromu a orthodromu (prý dvě hezká jména pro dvojčata), takže asi letěl přes Aleuty...to se sice porád mění kurz,  ale je to ve vzduchu kratší a tedy i levnější i když na papíře v Mercatorovi je to delší a na globusu si to zkuste...