Prohledat tento blog

26. března 2013

Záhada s babičkou

Jak jsem psal, hledám babičku. Zjistil jsem, že na světě je spousta databází s genealogickými údaji, převážná většina díky práci dobrovolníků a ochotníků (od slova "ochota" nikoliv "lov"....). Našel jsem také stránky a spolek lidí, co si říkají MyHeritage.com a kde je možno si udělat stránky svého rodokmenu a najít spoustu lidí a porovnat svoje fotky s celebritami... Prostě jak to na Internetu bývá: realita propojená s kšeftem, protože ty lepší funkce jsou samozřejmě na Premium-account.
Ale tahle společnost otevřela zrovna nedávno i obrovskou databázi U.S.Federal Census 1940 a jak se praví v popisce:
    "The 1940 U.S. Federal Census is the largest, most comprehensive, and most recent US census available. Over 132 million were recorded, known as the greatest generation. They survived the Great Depression. They fought on the battle front or sacrificed on the home front, and won the Second World War. They were industrious, hard working and innovative. Tens of millions of them are still living today. They are our parents, grandparents, or even ourselves.

    The 1940 Census was a count of all residents in the United States at that time, and the armed forces serving overseas, born before April 1, 1940. It includes information on location, household, names, relations, sex, race, age, education, place of birth, and other facts unique to the 1940 Census:
    Residence in 1935
    Detailed income and occupation information
    Supplemental questions for 2 people on each form"
No, začínala válka a určitě nejen statistici chtěli vědět, kdo se to vyskytuje na území U.S. 
A jak už jsem stižen mánií vstoupit do takových databází a hledat babičku, dal jsem její rodní příjmení "gravenek" a pak už jsem jenom zíral... 

     Místo narození Československo? Ono se to dá najít i jako originální snímek, tak jsem to zkusil
 a opravdu na řádku 8-11 jsem našel
kde je to Československo opravdu vidět....
Mám takovou hypotézu: v Evropě začínala válka, Lotyšsko bylo od 17.6.1940 okupováno SSSR a zřejmě tihle lidé věděli, že existuje něco jako Československo (no asi tam měli příbuznou, ne?), tak tvrdili, že se narodili v Československu (i když to nemohlo v době jejich narození existovat, že...).  V tom sčítacím archu je totiž také sloupec o místě bydliště v roce 1935 a ten je na celé stránce stejný - nebyl to třeba nějaký imigrační tábor? Když jsem si to zvětšil, je to nějaký ..... Place.