Prohledat tento blog

30. října 2015

Někdo vymýšlí

a někdo pracuje. U nás se tahle zásada hlavně projevuje v rozdělení odpovědnosti za jídlo: řeknou mi, co mám udělat a já to uvařím; pro mne je strašná námaha to vymýšlet a tak jsem vděčný....  Včera to byla výzva "dala bych si candáta, ale nějak jinak...třeba na houbách?". Dobře.
      Asi 20 dkg candáta rozdělit na dvě porce a ocitronovat a osolit a odležet.  Asi 20 dkg oloupaných žampionů rozdělit na díly 2:1 a větší část nadrobno nakrájet. Na másle zpěnit nasekanou šalotku a na tom orestovat nasekané žampiony, osolit, okmínovat a když jsou podušené, přidat asi 2/3 kelímku kysané smetany; když to znovu provaříte, dostane to takovou zdrclou konzistenci, ale to je pro tohle jídlo docela dobré; asi by to nemělo téct...
      Candáta omoučit a grilovat na mřížce s olivovým olejem (4 min na straně s kůží, 2 min na straně bez kůže). Na horký talíř dát porci té smetano-houbové míšeniny a na to grilovanou rybu. Do výpeku přidat máslo a nahrubo nakrájený menší díl žampionů, trošku osolit a opékat. Když jsou hnědé, posypat jimi grilovanou rybu a výpek zalít zbytkem kysané smetany smíchané s bílým vínem a trochou vody; uvolní se šťáva a odpaří se to, takže na polití těch restovaných žampionů nahoře je jen lžička šťávy.
     A s bramborem... Chtěl jsem udělat fotku, ale neprozřetelně jsem to ochutnal...na fotku už nedošlo, protože napůl vyjedený talíř... Tak až příště.        

Žádné komentáře:

Okomentovat