Prohledat tento blog

1. června 2020

Blesková játrová paštika paní K.

     Recept pochází z knížky Patricka Taylora o lékaři v Bullybucklebo, do které jeho hospodyně paní Kinkcaidová vpisuje irské recepty.
     Drůběží játra (z jiných to nejde), asi 40 dkg, očistím od žilek a nakrájím na menší kousky.
     Odměřím si asi 20 dkg másla a na jedné jeho třetině začnu smažit do měkka vetší cibuli na jemno krájenou a když začne sklovatět, přihodím dva stroužky česneku podobně krájeného. Jakmile je to měkké, přihodím játra a asi 7 minut restuju na mírném plameni tak, aby aby se uvařily, ale měla by zůstat růžová. Pak přidám zbytek másla a začnu to intenzivně míchat, až se to rozpadne na kaši, případně to natvrdo vezmu tyčovým mixérem. Přisypu muškátový oříšek, tymián (půl lžičky sušeného, čerstvého podle chuti) a - důležité - vleju asi 4 lžíce nějakého alkoholu: brandy, rum jsem se nikdy neodvážil, ale zkoušel jsem Madeiru, Portské, Sherry (sladší) a skončil jsem, že tam dávám hodně rašelinnou Aardbeg (nebo Lagavullin, Laphroig, všechny jsou kousek od sebe na Ostrově). Přidám hodně soli a čerstvého pepře a dám to do misky a strčím na pár hodin do lednice. Vynikající s opečenou bagetkou.
     Zkoušel jsem také dát horkou paštiku do menších horkých skleniček; když to zatuhne, tak to přeleju přepuštěným máslem a v lednici to snad vydrží delší dobu, ovšem jelikož mi pořád na to někdo chodí...

Žádné komentáře:

Okomentovat