Prohledat tento blog

2. června 2020

Spread the Word

Určitě to znáte. Přiřítíte se domů a musíte připravit jídlo. Třeba se vaši spolustrávníci i vy sami spokojíte s kupovanými hotovkami, pak to máte jednoduché a tohle povídání není pro vás. Ale jsou lidé, kteří jsou trochu mlsnější, trochu náročnější, trochu opatrnější na to, co jedí a ti obvykle chtějí nějaké doma připravené jídlo nepříliš průmyslového charakteru. Máte smůlu, něco jim dát musíte. A rychle, jinak se vám – jako mně – dostane poznámky od tchýně „Takhle pozdě jsem nevečeřela, ani nepamatuju…“. Řekl bych, že od té doby se datuje můj zájem o rychlé recepty.

     Jak jsem tak často vařil, některé jídlo jsem pokládal za natolik zajímavé, že mi stálo za poznámku do mého blogu https://obcassenecodeje.blogspot.com/. A nakonec jsem vybral sadu receptů a dal dohromady tenhle dokument. Spousta receptů tady vznikla jako kombinace nápadu, receptů z knížek či z internetu, všechno smíchané a hlavně odzkoušené. Není to kuchařka v pravém smyslu slova, je to prostě soubor námětů a podkladů pro vaši invenci a předpokládá, že o vaření máte zájem a něco o něm víte.


     Najdete tady rychlé recepty, plus mínus do půl hodiny času a práce. Vybral jsem spíš netypické, neklasické recepty. Najdete tady také recepty, které chtějí jen trochu práce, ale delší čas vaření nebo prostě trvá dlouho, než se to všechno rozleží. Je tu tedy samozřejmě i moje uznání venkovských jídel, ať se jim říká eintopf, pot-au-feu nebo hot-pot, která ráno připravíte a těšíte se, jak to vytáhnete odpoledne z trouby (pokud vám to automatika po nějaké době nevypne a najdete polosyrový polotovar…) nebo jak to večer dáte do trouby a máte v klidu oběd na druhý den. A pokud si chcete pohrát, i takový recept se tu najde.

     Celé to povídání si můžete stáhnout z Google Drive.

     Pokud vás některý recept zaujme, klidně jej šiřte a nemusíte mne nikde uvádět, jen – pokud se vám něco bude líbit nebo naopak vás napadne něco inovativního – napište mi, prosím, komentář na tomto příspěvku.

Žádné komentáře:

Okomentovat